CONTACT


S.C. CONSIROUT S.R.L.

Sediu social:
Str. Vișinului
Nr. 2, Bl. 30, Et. 2, Ap. 10, Timișoara


Adresa de corespondență:
Str. Chișodei
Nr. 18, Timișoara


Depozit:
Str. Calea Moșniței
Nr. 4, Timișoara


Mobil: +40-725-229889
Fix: +40-256-305684
Fax: +40-256-305689


office@consirout.ro


PGM - G E - Geocompozite Antifisură



Păstrarea drumului în condiţii bune este o provocare majoră. Simpla turnare a unui nou strat de asfalt deasupra unui strat vechi fisurat sau deasupra unei suprafeţe de beton nu reprezintă o soluţie pe termen lung. Într-o scurtă perioadă de timp, stratul de asfalt va fi distrus de fisurile de reflexie cauzate de tasări diferenţiale şi variaţii de temperatură. TenCate vine în întampinarea acestei probleme cu geocompozitul antifisură TenCate Polyfelt PGM G E, care protejează noul strat de asfalt de fisurile care pleacă din straturile de bază inferioare. Noul strat de asfalt trebuie protejat împotriva formării de noi fisuri, folosind materiale geocompozite aplicate între stratul vechi de asfalt fisurat şi noul strat, conform standardului european SR EN 15381.


Geocompozitul antifisură TenCate Polyfelt PGM G E, in combinaţie cu retenţia optimă de bitum 0,3 - 0.4 kg/m² necesară instalării, împiedică formarea noilor fisuri şi creşte durata de viaţă a drumului, inclusiv a serviciilor de mentenanţă.




Pentru a fi siguri că geocompozitul TenCate Polyfelt PGM G E este folosit eficient şi economic, TenCate Geosynthetics a stabilit pentru clienţii săi un pachet special de servicii bazat pe 3 direcţii:



1. PGM-G E - GEOCOMPOZITUL ANTIFISURĂ


TenCate Polyfelt PGM-G E - este un geocompozit format din două materiale geosintetice consolidate între ele prin coasere: geotextil neţesut, legat mecanic, cu filament continuu din PP 100% cusut pe o grilă din fibră de sticlă rezistentă la acţiunea alcalilor.


TenCate Polyfelt PGM-G E este prevăzut cu un strat de geotextil pentru reducerea eforturilor, optimizat cu o retenţie de bitum de 0,3- 0.4 kg/m², proiectat să reducă fisurile de reflexie, absorbind uşoarele mişcări dintre straturi rezultând astfel funcţia antifisură (STR= reducerea eforturilor). Geotextilul îndeplineşte şi funcţia de barieră intermediară (B), care este o funcţie îndeplinită de un geotextil care acţioneaza în asociaţie cu un strat asfaltic ca barieră împotriva infiltraţiilor de apă şi împiedică sau întârzie deteriorarea îmbrăcăminţii (SR EN 15381).


TenCate Polyfelt PGM-G E îndeplineşte şi funcţia de armare (R) datorită grilei din fibră de sticlă cu alungire maximă de 3%, poziţionate între două straturi de asfalt, beton asfaltic, dale de beton, permiţând astfel uşoare mişcări diferenţiate între cele două straturi, determinând o reducere a eforturilor şi împiedicând astfel transmiterea fisurilo.

2. PROIECTARE & INSTALARE CALIFICATĂ


În funcţie de încărcarea din trafic, diferite tipuri de asfalt pot fi aplicate în diferite grosimi. Stratul de uzură asfaltic serveşte la preluarea eforturilor date de trafic şi protejarea stratului de binder. Pentru întreţinerea drumului, TenCate Polyelt PGM-G E poate fi folosit între straturile de asfalt/beton iar pentru structurile noi, aplicat direct pe stratul de balast stabilizat. Domeniile de aplicare ale geocompozitului Tencate Polyfelt® PGM-G E sunt: autostrăzi, drumuri naţionale, judeţene şi comunale, drumuri de acces si zone cu parcări.



3. CERTIFICĂRI & REFERINŢE


TenCate Polyfelt PGM-G E împreună cu toate celelalte materiale produse în fabrica noastră sunt conform standardului european SR EN 15381. Materialele sunt testate în conformitate cu ISO 9001 şi sunt însoţite la livrare de marcajul CE (certificat european de conformitate).



AVANTAJE:


  • Creşterea duratei de funcţionare a drumului: TenCate Polyfelt PGM-G E este utilizat pentru a prelungi durata de viaţă a suprafeţei drumului cu pâna la 4 ori durata de viaţă normală, ducând astfel la mari economii rezultate dintr-o mentenanţă mult diminuată.
  • Instalare eficientă: TenCate Polyfelt PGM-G E este un produs care necesită lipirea pe toată suprafaţa stratului suport iar cu ajutorul unui dispozitiv special de instalare a echipamentului, poate fi instalat rapid şi eficient fără a fi nevoie de prinderi suplimentare. Daca se acordă atenţie la detalii, se pot instala până la 30000 m²/zi, inclusiv pe zone curbate sau frezate. Denivelările determinate de capacele găurilor de vizitare se adaptează tăind geocompozitul cu o foarfecă ascuţită sau cuţit.
  • Lipirea geocompozitului: TenCate Polyfelt PGM-G E este caracterizat de o retenţie optimă de bitum, omogenă, rezultând astfel o lipire uniformă, pe toată suprafaţa, între stratul vechi de asfalt şi cel nou.
  • Reducerea eforturilor (STR): Materialul geotextil din geocompozitul TenCate Polyfelt PGM-G E are funcţia de reducere a eforturilor şi nu permite propagarea fisurilor din vechiul strat de asfalt în cel nou, absorbind mişcările orizontale.
  • Funcţia de barieră (B): Materialul geotextil, prin capacitatea sa de retenţie a bitumului, devine mai rezistent formând un strat impermeabil care previne pătrunderea apei şi oxigenului. Această funcţie previne efectele îngheţ- dezgheţ din timpul iernii, precum şi desprinderea stratului de uzură datorită oxidării.
  • Funcţia de armare (R): Odată fixat geocompozitul prin lipire de partea superioară a stratului de asfalt, fibra de sticlă reduce mişcările laterale rezultate din trafic sau condiţii climatice datorită alungirii mici în combinaţie cu rezistenţa la rupere mare.
  • Reducerea costurilor: Datorită dezvoltării materialelor şi monitorizării constante a aplicaţiilor existente, TenCate a reuşit să reducă cantitatea de material geotextil cu 40%, păstrând esenţială funcţia antifisură (STR= reducerea eforturilor). În felul acesta cantitatea de bitum necesară a fost diminuată şi odată cu aceasta şi costul total de punere în operă.
  • Rezistenţa la agenţi chimici şi termici: TenCate Polyfelt PGM-G E este recomandat pentru utilizarea în vederea împiedicării transmiterii fisurilor pentru drumurile din dale de beton şi beton asfaltic. Grila din fibră de sticlă are o rezistenţă mare la alcalii prezenţi de obicei în compoziţia drumurilor realizate din beton. Atât materialul geotextil cât şi fibra de sticlă, au puncte de topire ridicate şi rezistenţă la temperaturile ridicate de turnare a asfaltului.